Kombi se bude vyrábět v Číně.
Fanoušci velkých komfortních Citroënů si na nástupce C5 museli počkat čtyři roky. Nyní francouzská automobilka představuje svoji novou vlajkovou loď pod názvem Citroën C5X.
Po designové stránce se jedná o nevšední mix praktického kombi s komfortem sedanu a vyšším sezením známým z SUV. Samotný šéf Citroënu Vincent Cobée tvrdí, že auto navrhli tak, aby se líbilo zákazníkům všech tří zmíněných segmentů.
I když má C5X podobné rysy, jako C4, jedná se o zástupce D segmentu střední třídy aut čemuž odpovídá délka 4 805 mm i rozvor kol 2 785 mm. Novinka nabídne dostatek místa i na zadních sedadlech ak tomu ještě kufr o objemu 545 litrů.
Auto je postaveno na platformě EMP2, kterou koncern Stellantis využívá od kompaktních modelů výše, u Citroënů například pro SUV C5 Aircross. Pro C5X to znamená, že v nabídce bude mít benzinové i plugin hybridní motory, s plně elektrickou verzí se ovšem nepočítá.
Největší novinkou je použití adaptivních tlumičů Advanced Comfort, které budou pro plug-hybridní verzi standardem. Řidič bude mít na výběr tři režimy, které upravují chování progresivních hydraulických dorazů.
V interiéru s přístrojovou deskou velmi podobnou modelu C4 je nový head-up displej promítán přímo na čelní sklo a infotainment s rychlejší odezvou a možnostmi personalizace. Ve výbavě nebude chybět adaptivní tempomat či aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu.
Zatím známe jen specifikaci plug-in hybridního motoru. Ten je stejný jako u současného C5 Aircross PHEV, tedy k dispozici je systémový výkon 166 kW (225 koní) kombinující 1,6litrový čtyřválec s elektromotorem. Čistě elektrický dojezd je 50 kilometrů.
Nový Citroën C5X se bude vyrábět v Číně, jelikož se předpokládá, že půjde o největší trh pro tento model. Objednávky začne výrobce přijímat od října, na cestách uvidíme kombi až příští rok. S verzí sedan, jaká byla pro C5 v minulých generacích běžná, se už nepočítá.