Začátky podnikání patří mezi nejsložitější období. Velká část podnikatelů dělá chybu v tom, že spouští svůj e-shop už v době, kdy není stoprocentně dokončený. To může vést k tomu, že si lidé na vašem e-shopu nebudou objednávat zboží nebo u nich ztratíte veškerou důvěru. Co před spuštěním zkontrolovat?
Na co se zaměřit před ostrým provozem e-shopu?
- Určitě zkontrolujte veškeré důležité informace a dokumenty. Mezi ty patří například kontaktní informace. Ty na e-shopu musí být uvedeny podle zákona České republiky. Bez nich by to zkrátka nešlo. V takovém případě vám hrozí nemalá finanční pokuta nebo uzavření internetového obchodu.
- Jediný člověk, který může e-shop otestovat, jste vy sám jakožto majitel. Je potřeba se tedy zaměřit na to nejdůležitější. Tím je objednávkový systém. Fungují vaše objednávky správně, či nikoliv? Zkuste si objednat na svém e-shopu zboží a dokončete svou objednávku až do úspěšného konce.
- Kromě objednávkového systému vyzkoušejte také další důležité funkce e-shopu. Každý e-shop funguje na jiné bázi. Jinými slovy každý e-shop má jiný počet funkcí. Všechny ovšem vyzkoušejte. Máte v kontaktních informacích také kontaktní formulář? Zkuste přes něho napsat zprávu. Následně zkontrolujte, jestli odeslaná zpráva v pořádku dorazila do vašeho e-mailu. Takhle musíte otestovat veškeré funkce svého e-shopu. Velkou část tipů pro internetový portál Mladypodnikatel.cz zpracovali odborníci na pronájem e-shopu UPgates.
- Čtvrtým bodem je zabezpečení. Internetový obchod by měl být dostatečně dobře zabezpečený proti různým útokům. Lidé budou přes váš objednávkový systém vkládat citlivé osobní údaje. Následně přes něj budou mimo jiné i platit prostřednictvím své platební karty. Zapomeňte na provozování internetového obchodu přes HTTP. Určitě volte bezpečnější metodu, kterou je HTTPS.
- K posledním důležitým bodům patří správné zobrazení e-shopu, grafika i marketingové kroky. Zapomínat byste ale neměli ani na články a obsah. Pomocí něho vás zákazníci objeví. Určitě je vaším snem a cílem úspěch. Toho docílíte jedině tehdy, budou-li o vás zákazníci vědět.
Před spuštěním internetového obchodu je potřeba provést několik důležitých kroků. Určitě to není o tom, že naťukáte svůj e-shop během pár vteřin a myslíte si, že máte hotovo.
Zdroj: Mladypodnikatel.cz, UPgates.cz