Narozdíl od Subaru BRZ se s ním setkáme iu nás.
Toyota vedle hybridů nezapomíná ani na fanoušky sportovních aut. Po Supre a Yarisu GR je zde další sporťák, který tentokrát vznikl spoluprací divize Gazoo Racing se Subaru – Toyota GR 86.
Její předchůdce GT 86 dostal přezdívku Toyobaru, protože i tehdy šlo o dvojičku Subaru BRZ a jinak to není ani teď.
Čtěte také:
Zvažujete pořízení rodinného automobilu? Víme, co sledovat při výběru
Příchod samotné Toyoty GR 86 v dobách masivní elektrifikace překvapením sice je, ale použitá technologie je již známá z nového BRZ představeného koncem loňského roku.
Větší motor i více koní
I zde najdeme pod kapotou plochý atmosférický boxer motor o objemu 2,4 litru a mírně vyšším výkonem 173 kW (235 koní), který pohání zadní kola.
Zatímco předešlá Toyota GT 86 s dvoulitrem (147 kW, tedy 200 koní) potřebovala ke zrychlení z nuly na sto 7,4 sekund, jejímu nástupci stačí 6,3 sekundy.
Maximální točivý moment vzrostl o 45 Nm na 250 Nm a bude k dispozici šestistupňová manuální nebo automatická převodovka.
K zachování nízké hmotnosti a dosažení ještě nižšího těžiště přispěla odlehčená hliníková střecha. O aktivní bezpečnost se stará technologie EyeSight za čelním sklem známá z modelů Subaru.
Emise příjezd GŘ 86 nezastaví
K zachování nízké hmotnosti a dosažení ještě nižšího těžiště přispěla odlehčená hliníková střecha. O aktivní bezpečnost se stará technologie EyeSight za čelním sklem známá z modelů Subaru.
I když Subaru s jízdními asistenty problémy nemá, s elektrifikací v Evropě zaostává, což může být důvod, proč se BRZ na starém kontinentu zřejmě neobjeví.
Toyota si ovšem díky poctivé elektrifikaci klíčových modelů může dovolit i nějaké ty výkonné sporťáky bez hybridu. Je tedy vysoce pravděpodobné, že se s novým GŘ 86 brzy setkáme i na našich cestách.