Elektrifikace model A segmentu zřejmě nezasáhne.
Toyota je dnes jedna z mála značek, která se v Evropě ještě pouští do oživování nejmenšího segmentu A. Minulý rok v něm přibyl jen Hyundai i10, většina automobilek jej bez elektromobilů vnímá jako nerentabilní.
Není to však případ nejmenší Toyoty Aygo, která se dočká i třetí generace. Jak bude vypadat, naznačuje nejnovější koncept Aygo X Prologue z dílny evropského designérského centra ED2 sídlícího ve Francii, u města Nice.
Více místa i stylu
Nové Aygo po vzoru většího Yarisu a Yarisu Cross obdrží podvozkovou platformu TNGA-B. Jako koncept, ale už i fotografie maskovaných prototypů ukazují, půjde o nejmenší SUV značky.
I zde je vidět snahu posunout kola co nejvíce do rohů karoserie s minimálními převisy vpředu i vzadu, což nahrává velkorysejšímu prostoru v kabině i lepším jízdním vlastnostem.
Příď auta zaujme širokým úsměvem, který tvoří LED světelný pás spojující obě světla. Zezadu se nový koncept podobá současné druhé generaci Ayga, protože kufr tvoří celoprosklené dveře a po jejich bocích jsou velká svislá světla.
Stylový a robustní vzhled pomáhá dotvářet zbarvení, jaké známe ze Smartů, v tomto případě jde o kontrast černé a červené. Interiér Toyota zatím neukázala.
Bez hybridu
Na rozdíl od Yarisu se zdá, že nové Aygo nedostane hybridní pohon a vystačí si s konvenčním spalovacím motorem. Nasvědčuje tomu zveřejněná podvozková konstrukce bez prostoru pro zástavbu baterie, ale i samotný koncept bez modře podbarveného loga, typického pro hybridy.
Znamenalo by to, že s největší pravděpodobností půjde o nový 1,5litrový atmosférický tříválec Dynamic Force o výkonu 92 kW (125 koní) nebo základní 1,0litrový tříválec VVT-i se skromným výkonem 53 kW (72 koní).
Podobu sériové verze nového Ayga poznáme zřejmě ještě letos, do prodeje by se malá Toyota mohla dostat v polovině příštího roku. O výrobu se i nadále postará továrna v českém Kolíně. Dosavadní sourozence v podobě Citroenu C1 a Peugeotu 108 už nové Aygo nedostane, vyrábět se bude s větším Yarisem.